W wersji 8.8.9 Zimbry, została udostępniona możliwość odzyskiwania zapomnianego hasła do konta, bez konieczności angażowania administratora w proces resetowania dostępów. Funkcja aktualnie dostępna jest w wersji BETA, dlatego też mogą pojawiać się w niej drobne błędy lub braki w tłumaczeniach.
Poniżej prezentujemy sposób uruchomienia funkcji resetowania hasła.
- Po zalogowaniu na konto użytkownika należy przejść do strony Właściowości -> Konta -> Password Recovery Account Settings oraz podać zaufany adres email, który umożliwi nam odzyskanie dostępu do skrzynki w przypadku utraty hasła.
- Na podany adres email zostanie wysłany kod weryfikacyjny, który musi zostać podany w następnym kroku.
- Po wykonaniu powyższych kroków konto zostało skonfigurowane w celu obsługi możliwości odzyskiwania hasła.
- W przypadku potrzeby odzyskania hasła należy na ekranie logowania wybrać opcję "Forgot Password".
- W kolejnym kroku należy podać adres email konta, do którego chcemy odzyskać dostęp.
- Na zaufany adres email zostanie wysłana wiadomość z kodem weryfikacyjnym, po potwierdzeniu chęci odzyskania hasła poprzez opcję "Request Code".
- W kolejnym etapie należy wpisać otrzymany kod i go zaakceptować za pomocą opcji "Verify Code"
- Jeśli kod zostanie poprawnie zweryfikowany istnieje możliwość zalogowania się za pomocą wygenerowanej sesji lub zresetowania hasła do konta.
- Po wybraniu opcji "Reset Password" należy podać nowe hasło i zaakceptować przyciskiem "Submit".
- Poprawne wykonanie powższych kroków umożliwia nam zalogowanie się do systemu za pomocą nowo zdefiniowanego hasła.