Zdalna praca jest teraz bardzo popularną i wykorzystywaną opcją w firmach wielu branż. Wymiana plików w postaci dokumentów i różnych opracowań, jest niezbędna do prowadzenia biznesu.
Przesyłanie plików poprzez email jest jednym z typowych scenariuszy, natomiast niesie ze sobą dość dużo ograniczeń natury technicznej i ograniczeń w zarządzaniu treścią.
Bardzo dobrym rozwiązaniem dla firm i instytucji w przypadku potrzeby sprawnej wymiany dokumentów pomiędzy Zespołami jest rozwiązanie Nextcloud, jest to prywatna firmowa chmura, do której użytkownicy mają dostęp na kilka sposobów:
a. Poprzez przeglądarkę www.
b. Poprzez agenta zainstalowanego na komputerze, który odpowiada za synchronizację plików.
Nextcloud chmura – co warto wiedzieć?
Wyobraźmy sobie, że powołujemy zespół projektowy, który ma opracować pewną koncepcję dla klienta. Jako szef zespołu tworzysz na swoim komputerze katalog z dokumentami i oznaczasz go jako element, który ma być synchronizowany z usługą Nextcloud chmura.
Dodatkowo jako właściciel tego katalogu lub jako inna osoba uprawniona, w samym systemie Nextcloud chmura udostępniasz ten właśnie katalog innym użytkownikom firmy. Ponieważ oni również mają zainstalowanych agentów na swoich komputerach, przy najbliższej synchronizacji agenta z Nextcloudem, zobaczą udostępniony folder z zawartością.
I to nie wszystko, ponieważ w dowolnym momencie możesz zalogować się do firmowej usługi Nextcloud i uzyskać zdalny dostęp do plików.
- Ustawiasz raz i już. Co więcej, poprzez własną chmurę możesz również tworzyć i edytować dokumenty z innymi użytkownikami online. I to działa bardzo dobrze!
- Jeżeli tworzysz schematy, bądź pracujesz na diagramach, to sama usługa Nextcloud chmura również umożliwi Ci szybką i efektywną pracę w tym zakresie.
- Jeżeli chciałbyś udostępniać elementy innym osobom na zewnątrz, to również poczujesz się ukontentowany. Nextcloud chmura dostarcza takiego rozwiązania - możesz zdecydować komu udostępniasz i na jak długo.